Monday 15 December 2014

Anggota Trafik IKHLAS, Tolak Pemberian Wang Viral di Facebook

Kuala Lumpur – Tindakan seorang anggota polis trafik membantu menukar tayar kende-raan dipandu seorang wanita yang pancit biarpun sibuk menjalankan tugas menjadi viral di dalam laman-laman media sosial termasuk Facebook.

Keikhlasan anggota polis tersebut yang bernama Hamizon itu jelas terlihat apabila menolak pemberian wang sebagai balasan kepada bantuan yang diberikan oleh suami wanita tersebut.

Menurut pemilik akaun Facebook, Jay Sheelan dalam satu entrinya menyatakan dia tersentuh dengan sikap itu dan berharap ada lebih ramai lagi seperti Hamizon.

Jelasnya, semasa kejadian isterinya memandu kereta berseorangan manakala dia pula sedang dalam perjalanan ke Jalan Kuching.

“Sebelum saya tiba ke lokasi, anggota itu sedang membantu isteri saya menukar tayar. Selepas selesai, saya menghulurkan wang atas pertolongan itu tetapi ditolak secara baik sambil berkata, hari ini saya tolong awak, sekarang giliran awak pula menolong orang lain.

“Terima kasih banyak Shamizon (tidak pasti sama ada nama itu betul atau tidak). Gembira kerana polis trafik mempunyai pegawai seperti ini dan saya bertuah kerana dapat bertemu dengannya,” katanya.

Di dalam akaun Facebook Jay juga turut memaparkan gambar anggota tersebut yang kemudian mendapat pujian daripada pelbagai pihak.

Sementara itu, Utusan Malaysia turut mengesan satu komen daripada anak anggota tersebut Nurul Najihah yang memperbetulkan nama bapanya itu adalah Hamizon bukan Shamizon.

“Itu ayah saya Encik Hamizon.. Haha papa famous (terkenal) lah,” ujarnya.

Kenyataan Nurul Najihah itu yang tersiar di dalam akaun Facebook Friends of BN – Barisan Nasional mendapat respons daripada Jay dan mengucapkan terima kasih banyak dan berharap dapat berjumpa dengan Hamizon sekali lagi.

Sumber www.suara.tv

0 comments :

Post a Comment